KUNDECENTER

RETUR OG OMBYTNINGER

Hvordan kan jeg returnere et produkt?

Hvis du ønsker at returnere/bytte en vare hos 2XU vil vi gerne hjælpe dig med dette forudsat at ombytning/retur sker indenfor 30 dage efter at du har modtaget din bestilling. Fortrydelsesretten gælder under forudsætning at varen holdes i uforandret stand og indeholder alle originaldele (sedler, tilbehør, emballage, hængemærker) som da du modtog din forsendelse. Produktet skal være i samme stand som da du modtog dette, og det skal kunne sælge på ny. Hvis du har fjernet vaskeanvisning kan vi desværre ikke acceptere en retur eller bytte varen.
 

Du har som kunde selvfølgelig ret til at prøve produkterne hjemme for at sikre at produktet modsvarer dine forventninger. Af hygiejniske årsager må du anvende undertøj når du prøver beklædningsdelene. Hvis du har købt forkert størrelse kan du selvfølgelig bytte størrelse eller fortryde købet.
 

Sådan sender du et produkt tilbage til os

Udfyld fortrydelses/returskema eller meddel os om fortrydelse/retur inden for 30 dage fra det øjeblik at du har modtaget din bestilling. Du skal returnere produktet til os uden unødig ventetid og i hvert fald senest 30 dage efter den dag du meddelte os om din beslutning om at fratræde aftalen.

Et fortrydelses/returskema er blevet sendt til din e-post i forbindelse med ordrebekræftelsen du modtog i forbindelse med bestillingen fra [email protected] Udskriv fortrydelses/returskema udfyld dine oplysninger og læg det i pakken med varer du ønsker at returnere. Fortrydelses/returskema sendes kun som e-post, vi har ikke mulighed for at sende det fysisk med post.
 

Vi sender sammen med forsendelsen en forudbetalt returfragtseddel. Tape returfragtseddel fast på emballagen. Læg retur/fortrydelsesskema sammen med produkterne og lever returforsendelsen til samme sted hvor du hentede pakken, så sendes returforsendelsen tilbage til vort centrallager i Sverige. Andre PostNord ind/ud leveringssteder kan også benyttes.

Det er vigtigt at du bruger den forudbetalte returfragtseddel, da vi ikke efterfølgende kan tilbagebetale returfragtbeløbet. Retur kan ikke sendes med efterkrav. Hvis du ikke kan finde den forudbetalte returfragtseddel i din pakke, så send e-post til [email protected], så sender vi dig en forudbetalt returfragtseddel per e-post.


Efter modtagelsen og godkendt retur kommer tilbagebetaling til at ske så hurtigt som muligt, men senest inden 14 dage fra vi modtog returvaren. Tilbagebetaling sker via samme betalingsmiddel som du benyttede ved den oprindelige transaktion.


Observer! Ikke afhentet pakke anses ikke som ophævelse af dit køb. Se nærmere information i afsnittet ”Uafhentede pakker/forsendelser”.
Varer som er købt af en anden salgsvirksomhed er ikke berettiget returnering til 2XU. Disse varer skal returneres til oprindelig købsvirksomhed.
For at kunne gøre en eventuel retur behøver du at kunne bevise køb, og vi anbefaler at du gemmer ordrebekræftelsen og betalingsreference som kvittering på dit køb.

 

Jeg kan ikke finde den forudbetalte returfragtseddel?

Hvis du ikke kan finde den forudbetalte returfragtseddel i din pakke, så send e-post til [email protected], så sender vi dig en forudbetalt returfragtseddel per e-post.

 

Hvor kan jeg aflevere min returpakke?

Et fortrydelses/returskema er blevet sendt til din e-post i forbindelse med ordrebekræftelsen du modtog i forbindelse med bestillingen fra [email protected] Udskriv fortrydelses/returskema og følg instruktionerne i retur/fortrydelsesskema.


Indlever returforsendelsen til samme Postnord sted hvor du hentede pakken, så sendes returforsendelsen tilbage til vort centrallager i Sverige. Andre PostNord ind/ud leveringssteder kan også benyttes. Se alle PostNord steder her

 

Hvad gør jeg ved en reklamation?

Vi ønsker at vore kunder skal få fuld glæde af vore produkter. Gå til Almindelige betingelser for at læse om vore garantier. Har du mistanke om at det er en reklamation som du har modtaget, så sende en e-post til [email protected] og beskrive hvad der er fejl ved produktet, hvornår produktet er købt, kundenummer/bestillingsnummer og gerne sende et billede med af produktet. Når vi har modtaget din e-post kommer vi til at sende nærmere instruktioner til dig.
Produkter som er købt hos en anden forhandler er ikke omfattet kvalificering af reklamation til 2XU.DK, disse varer må reklameres til det sted hvor du har købt produktet.

 

Hvem betaler for returporto ved reklamation?

Returporto betales af os ved reklamation. Men du må kontakte os før du indsender produkter til os. Se mere information foroven.

 

Hvornår kommer min reklamation til at blive tilbagebetalt?

Vi behandler din retur så snart at vi har modtaget og vurderet din reklamation. Du kommer til at få en e-post med information om at din reklamation er færdigbehandlet. Hvis du har betalt med kort kommer pengene til at blive tilbagebetalt til samme konto.

 

Jeg har fået forkert produkt. Hvad gør jeg?

Hvis du har købt produktet hos en af vores forhandlere, må du kontakte butikken hvor produktet blev købt.
Hvis produktet er købt i vores webshop og der er sket en fejl/pakkefejl, udfyld retur/fortrydelsesskema som du har modtaget per e-post fra [email protected] i forbindelse med din ordrebekræftelse. Følg instruktionerne i retur/fortrydelsesskema. Vi sender i tillæg med forsendelsen en forudbetalt returfragtseddel. Tape returfragtsedlen fast på forsendelses emballagen. Lever returforsendelsen til samme sted hvor du afhentede pakken, så sendes returforsendelsen tilbage til vort centrallager i Sverige. Andre PostNord ind/ud leveringssteder kan også benyttes. Det er vigtigt at du benytter den forudbetalte returfragtseddel, da vi ikke efterfølgende kan tilbagebetale returfragtbeløbet. Retur kan ikke sendes med efterkrav.

Du kan også sende e-post til [email protected] og beskrive hvad der er fejl ved produktet, hvornår produktet er købt og kundenummer/bestillingsnummer. Når vi har modtaget din e-post kommer vi til at sendere nærmere instruktioner til dig.

 

Hvordan returnerer jeg et produkt som er købt i butik?

En retur en kun mulig for produkter som er købt i vor webshop på 2XU.DK. Produkter som er købt hos en anden forhandler kan ikke returneres til 2XU. Disse varer skal returneres til butikken hvor du købte dem.


 

 

 

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekræftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekræftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinder sig på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekræftet.
Varerne bestilles fra vor leverandørs lager.
Ubekræftet - Tag kontakt med kundecenter for nærmere information.